Feminismul - cand femeile vor sa fie mai presus decat barbatii
[ Go to bottom | Go to latest post | Subscribe to this topic | Latest posts first ]
Feminismul - cand femeile vor sa fie mai presus decat barbatii
from admin on 10/01/2019 05:06 PMAcest studiu biblic este cauzat de rebeliunea oamenilor impotriva unei ordini cat se poate de naturala, de normala pe care Dumnezeu a lasat-o ca sa putem trai in pace unii cu altii. Exista mai multe feluri de a fi rebel impotriva naturii cum ar fi poluarea , padurile care sunt defrisate, lacomia tututor natiunilor, mase de oameni adunate in locuri stramte s.a.m.d. Dar aici ne concentram asupra faptului ca femeia se ridica asupra barbatului intr-un cuvant spus: feminismul.
Diavolul incearca sa distruga tot ceea ce Dumnezeu a creat bun; sa distruga, pentru ca acest lucru e in natura lui cea rea. El nu poate face nimic bun pentru ca este oricum rau si infaptuieste numai raul. Si asa observam cum acest trend de rebeliune tot mai rau devine pana cand totul pe acest pamant se va darama si va exista un nou sistem in care Domnul Isus va domni, iar diavolul va fi legat pentru 1000 de ani pana cand totul incepe de la 0. Dar, cel putin in acesti 1000 de ani nu va mai exista raul pe pamant. Va fi ca pe timpul cand exista gradina Edenului unde oamenii, animalele si natura vor coexsita in armonie.
Dar ca sa putem descrie in detaliu problema feminismului trebuie sa mergem la inceput unde totul era in ordine, pentru a putea vedea ca odata a functionat si sa vedem ce s-a dus de rapa si de ce suntem azi in asa o situatie si ce putem face ca ceea ce in jurul nostru sa devina mai bine.
Ramanem deci in gradina Eden, in lumea perfecta pe care Dumnzeu a creat-o prin Domnul Isus. In Geneza 2, 18-23 Dumnezeu creaza femeia:
18. Domnul Dumnezeu a zis: "Nu este bine ca omul sa fie singur; am sa-i fac un ajutor potrivit pentru el."
19. Domnul Dumnezeu a facut din pamant toate fiarele campului si toate pasarile cerului; si le-a adus la om, ca sa vada cum are sa le numeasca; si orice nume pe care-l dadea omul fiecarei vietuitoare, acela-i era numele.
20. Si omul a pus nume tuturor vitelor, pasarilor cerului si tuturor fiarelor campului; dar pentru om nu s-a gasit niciun ajutor care sa i se potriveasca.
21. Atunci Domnul Dumnezeu a trimis un somn adanc peste om, si omul a adormit; Domnul Dumnezeu a luat una din coastele lui si a inchis carnea la locul ei.
22. Din coasta pe care o luase din om, Domnul Dumnezeu a facut o femeie si a adus-o la om.
23. Si omul a zis: "Iata in sfarsit aceea care este os din oasele mele si carne din carnea mea! Ea se va numi "femeie", pentru ca a fost luata din om."
Dumnezeu l-a creat intai pe Adam, mai tarziu a creat- o si pe Eva dar in aceeasi zi in care l-a creat si pe barbat deci in a 6-a zi. Putem vedea cum Dumnezeu chiar inainte sa o creeze pe femeie, o numeste ajutor si acest lucru de 2 ori. Deci este vorba de la inceput de o creatura supusa, care este biologic d.p.d.v mai slaba ca si barbatul. Nu e vorba nicaieri de egalitate cum se spune in ziua de azi si nu avem nevoie de o Biblie ca sa putem vedea lucrul acesta. Un ajutor este cineva care il ajuta pe celalat in ceea ce are de facut, in lucrul lui. In sensul lucrarii nu e vorba de egalitate, ci ajutorul face ceea ce spune angajatorul si trebuie sa faca asa cum o spune indiferent daca vrea sau nu.
Peste tot putem vedea o ordine de rang in aceasta lume. Nu pot domni 2 regi, nu pot exista 2 sefi bucatari care pregatesc aceeasi mancare. Exista intotdeauna un superior si un subordonat si asta in orice situatie din viata. Asa ar trebui sa fie si in casnicie si in familie. Aceasta este ordinea naturala, pe care Dumnezeu a facut-o pentru ca sa nu existe certuri. Asa isi are ficare locul in aceasta lume. Cine e domn si cine e slujitor hotaraste Dumnezeu. Astfel e barabatul seful, domnul si femeia slujitoarea lui. In ziua de azi suna acest lucru discriminant dar numai pentru ca feminismul s-a impregnat asa de adanc in vietile noastre prin educatia pe care ne-o da statul si societatea. Pana in anii 1950, cand a inceput feminismul, exista inca vechea imagine in care femeia e un ajutor si supusa barbatului.
Dupa caderea in pacat, Dumnezeu merge si mai departe si ii spune femeii ca barbatul va stapani peste aceasta.
Geneza 3,16:
16. Femeii i-a zis: "Voi mari foarte mult suferinta si insarcinarea ta; cu durere vei naste copii, dorintele tale se vor tine dupa barbatul tau, iar el va stapani peste tine."
Acest lucru ajunge pana la sclavie. Astfel femeia nu mai este slujitoare ci sclava si barbatul stapanul ei. In unele regiuni musulmane sau budiste foarte conservative exista aeasta practica unde femeia nu are nici o valoare si barbatul poate face ce vrea cu ea.
Dar nu acest lucru a vrut Dumnezeu, ci sa ne iubim aproapele asa cum ni se spune in cele 10 porunci. Din pacate mai exista tari islamice si budiste azi in care barbatii isi chinuie femeile ca niste sadisti.
In biblie ni se relateaza intr-un loc exact pozitia exacta a femeii si a barbatului, si aceasta nu la poporul evreu ci la un popor dintre neamuri la persi.
Estera 1,10-22:
10. A saptea zi, pe cand inima imparatului era vesela de vin, a poruncit lui Mehuman, Bizta, Harbona, Bigta, Abagta, Zetar si Carcas, cei sapte fameni care slujeau inaintea imparatului Ahasveros,
11. sa aduca in fata lui pe imparateasa Vasti, cu cununa imparateasca, pentru ca sa arate frumusetea ei popoarelor si mai marilor sai, caci era frumoasa la chip.
12. Dar imparateasa Vasti n-a vrut sa vina cand a primit prin fameni porunca imparatului. Si imparatul s-a suparat foarte tare, s-a aprins de manie.
13. Atunci imparatul a vorbit cu inteleptii care cunosteau obiceiurile vremii. Caci asa se puneau la cale treburile imparatului: inaintea tuturor celor ce cunosteau legile si dreptul.
14. Avea langa el pe Carsena, pe Setar, pe Admata, pe Tarsis, pe Meres, pe Marsena, pe Memucan, sapte domnitori ai Persiei si Mediei, care vedeau fata imparatului si care aveau locul intai in imparatie.
15. "Ce trebuie", a zis el, "sa se faca imparatesei Vasti, dupa lege, pentru ca n-a implinit ce i-a poruncit imparatul Ahasveros prin fameni?"
16. Memucan a raspuns inaintea imparatului si domnitorilor: "Nu numai fata de imparat s-a purtat rau imparateasa Vasti; ci si fata de toti domnitorii si de toate popoarele care sunt in toate tinuturile imparatului Ahasveros.
17. Caci fapta imparatesei va ajunge la cunostinta tuturor femeilor si le va face sa-si nesocoteasca barbatii. Ele vor zice: "Imparatul Ahasveros a poruncit sa i se aduca inainte imparateasa Vasti, si ea nu s-a dus."
18. Si din ziua aceasta craiesele Persiei si Mediei, care vor afla de fapta imparatesei, vor vorbi tot asa tuturor capeteniilor imparatului: de aici va veni mult dispret si manie.
19. Daca imparatul gaseste cu cale, sa se dea porunca din partea lui si sa se scrie in legile persilor si mezilor, cu aratarea ca nu trebuie sa se calce o porunca imparateasca, dupa care Vasti sa nu se mai arate inaintea imparatului Ahasveros. Iar imparatul sa dea vrednicia de imparateasa alteia mai buna decat ea.
20. Porunca imparatului se va vesti astfel in toata imparatia lui - caci este mare - si toate femeile vor da cinste barbatilor lor, de la mare pana la mic."
21. Parerea aceasta a fost primita de imparat si de domnitori, si imparatul a lucrat dupa cuvantul lui Memucan.
22. A trimis scrisori tuturor tinuturilor din imparatia lui, fiecarui tinut dupa scrierea lui si fiecarui popor dupa limba lui; ele spuneau ca orice barbat trebuie sa fie stapan in casa lui si ca va vorbi limba poporului sau.
Vedem aici o incercare a unei femei de a se ridica desupra barbatului si incercarea de a parasi rolul ei de slujitoare. Vedem si reactia imparatului si a slujitorilor sai si cum acest lucru nu a fost tolerat si a adus cu el consecinte pentru imparateasa si pedeapsa. Astfel a rezultat un exemplu pentru toate popoarele din imprejurimi, ca nici o rebeliune a unei femei va avea o sansa si ca femeia ar trebui sa ramana numai un ajutor asa cum a fost de la inceputul lumii. Asa a fost oprita rebeliunea unei femei in acele vremuri. Insa diavolul a incercat mereu aceasta ordine sa o strice dintre barbat si femeie. Au fost sigur si alte incalcari din partea femeilor din popor dar in biblie intalnim numai relatari din partea familiilor regale.
O alta revolta din partea unei femei o vedem din nou la un rege si sotia lui de data aceasta in poporul Israel in 2 Samuel 6,12-23:
12. Au venit si au spus imparatului David: "Domnul a binecuvantat casa lui Obed-Edom si tot ce avea, din pricina chivotului lui Dumnezeu." Atunci David a pornit si a suit chivotul lui Dumnezeu din casa lui Obed-Edom in cetatea lui David, in mijlocul veseliei.
13. Cand cei ce duceau chivotul Domnului au facut sase pasi, au jertfit un bou si un vitel gras.
14. David juca din rasputeri inaintea Domnului si era incins cu efodul de in subtire.
15. Astfel au suit David si toata casa lui Israel chivotul Domnului, in strigate de bucurie si in sunet de trambite.
16. Pe cand chivotul Domnului intra in cetatea lui David, Mical, fata lui Saul, se uita pe fereastra; si, vazand pe imparatul David sarind si jucand inaintea Domnului, l-a dispretuit in inima ei.
17. Dupa ce au adus chivotul Domnului, l-au pus la locul lui in mijlocul cortului pe care-l ridicase David pentru chivot; si David a adus inaintea Domnului arderi de tot si jertfe de multumire.
18. Cand a ispravit David de adus arderile de tot si jertfele de multumire, a binecuvantat poporul in Numele Domnului ostirilor.
19. Apoi a impartit la tot poporul, la toata multimea lui Israel, barbati si femei, fiecaruia cate o paine, o bucata de carne si o turta de stafide. Si tot poporul a plecat, fiecare la casa lui.
20. David s-a intors sa-si binecuvanteze casa. Mical, fata lui Saul, i-a iesit inainte si a zis: "Cu cata cinste s-a purtat azi imparatul lui Israel descoperindu-se inaintea slujnicelor supusilor lui, cum s-ar descoperi un om de nimic!"
21. David a raspuns Micalei: "Inaintea Domnului, care m-a ales mai presus de tatal tau si de toata casa lui, ca sa ma puna capetenie peste poporul Domnului, peste Israel, inaintea Domnului am jucat.
22. Vreau sa ma arat si mai de nimic decat de data asta si sa ma injosesc in ochii mei; totusi voi fi in cinste la slujnicele de care vorbesti."
23. Si Mical, fata lui Saul, n-a avut copii pana in ziua mortii ei.
Pentru moment, in aceasta relatare vedem cum Mical era numai geloasa pe David pentru ca acesta s-a dezbracat pana la efodul de in. Acest efod era ca un sort care il purtau preotii atunci peste imbracamintea lor. Dar nu pentru femeile care se uitau la el s-a dezbracat David ci pentru a ii aduce slava Lui Dumnezeu si pentru a se umili in fata Lui. In acea vreme era rusinos sa te arati dezbracat in public. David nu a vrut sa se umileasca in fata femeilor ci sa primeasca slava, dar de la popor. Caci asa a dovedit David ca a vrut sa se umileasca in fata lui Dumnezeu si nu a oamenilor. Dar cine se umileste in fata Lui Dumnezeu primeste cinste si din partea celorlati credinciosi pentru ca a aratat umilinta. Dar Mical a vazut numai ce e rau in fapta lui David si a judecat fals asupra unsului lui Dumnezeu deci astfel l-a si dispretuit pentru ca s-a atins de unsul lui Dumnezeu. Fiecare credincios este in ochii lui Dumnezeu foarte important si valoros si oricine ne face rau sau vrea sa ne faca rau cu atat mai mult va fi pedepsit. Si astfel rusinea lui David a fost tranformata in rusinea lui Mical pentru ca nu a avut copii pana in ziua mortii ei astfel a ajuns un nimic pentru pamantul acesta si pentru sotul ei. Atunci Mical a devenit si mai putin valoroasa ca o sluga, ca in povestea lui Avraam si Hagar in Geneza16,1-5:
1. Sarai, nevasta lui Avram, nu-i nascuse deloc copii. Ea avea o roaba egipteanca numita Agar.
2. Si Sarai a zis lui Avram: "Iata, Domnul m-a facut stearpa; intra, te rog, la roaba mea; poate ca voi avea copii de la ea." Avram a ascultat cele spuse de Sarai.
3. Atunci Sarai, nevasta lui Avram, a luat pe egipteanca Agar, roaba ei, si a dat-o de nevasta barbatului sau, Avram, dupa ce Avram locuise ca strain zece ani in tara Canaan.
4. El a intrat la Agar, si ea a ramas insarcinata. Cand s-a vazut ea insarcinata, a privit cu dispret pe stapana sa.
5. Si Sarai a zis lui Avram: "Asupra ta sa cada batjocura aceasta care mi se face! Eu insumi ti-am dat in brate pe roaba mea; si ea, cand a vazut ca a ramas insarcinata, m-a privit cu dispret. Sa judece Domnul intre mine si tine!"
Astazi o femeie care nu poate avea copii este fericita pentru ca nu trebuie sa isi mai bata capul cu metode anticonceptionale. Astazi a avea copii e ceva groaznic. Ei fac numai probleme, costa si nervi si financiar. Prin ei vine responsabilitatea si cele care au copii se simt fara libertate atunci cand raman insarcinate si astfel devin copiii un blestem. Si totusi daca se nasc copii sunt copii nedoriti. Daca o femeie isi doreste totusi copii atunci numai unul maximal 2.
Acest lucru se intampla tot din cauza femisimului pentru ca femeia nu mai vrea sa ramana acasa sa aiba grija de familie sa isi faca treburile casei ci vrea sa faca cariera si devina cineva sa fie vazuta de cei din jurul ei. Azi raman din ce in ce mai multi barbati acasa cu copiii in concediu prenatal sau postnatal pentru ca sunt prea slabi in fata femeilor sa arate ca sunt barbati cu adevarat. Deseori barbatii nu numai ca lucreaza ci si cand vin acasa trebuie sa faca din muncile casei cu toate ca femeia este acasa si nu merge la munca. Si astfel a reusit azi femeia sa aiba aceeasi loc cu barbatul si sa il si faca supus, sa il subjuge. Cunosc cazuri, din pacate si in familia mea, in care barbatii sunt asa de tare subjugati incat le e frica de sotiile lor si orice incercare de a se lupta cu ele au renuntat si se lasa condusi ca mieluseii si fara sa contrazica si astfel femeile devin mai lenese si mai grase( pentru ca barbatii desi muncesc din greu le mai fac si treburile lor casnice). Acesta e contrariul la ceea ce se intampla in tarile musulmane unde femeile sunt abuzate.
In povestea dintre Avraam si Hagar putem vedea ca Sara, sotia lui Avraam a fost o feminista si nu s-a purtat asa cum trebuia cu sotul ei ci il si cearta si il mai baga si pe Dumnezeu in ceea ce avea de gand. Deci a fost vina Sarai ideea cu Hagar ca aceasta sa aiba un copil cu Avraam. Si astfel Avraam s-a lasat convins de sotia lui asa cum Adam s-a lasat convins de Eva sa manance din fructul oprit. Si cu toate ca Dumnezeu a promis ca Sara va avea urmasi , nu a avut rabdare pentru ca imbatranea si astfel a luat aceasta problema in mana ei. Si asa nu a vaut credinta Sara, altfel ar fi avut incredere in Dumnezeu ca El poate sa ii dea copii si la batranete.
Si cand au venit la Avraam ingerii nici atunci nu a crezut Sara, si a mai si ras. Aceasta a si mintit ca nu a ras ( Geneza18,1-15). Aici vedem un exemplu a ceea ce se inatmpla daca femeile nu isi vad de treburile lor sau se amesteca in treburi care nu ar trebui. Dar si barbatii sunt de vina singuri pentru ca asculta de ceea ce spun femeile si astfel se supun. Foarte putini barbati casatoriti cu astfel de femei rezista mult langa ele; ori se supun ori se despart de ele.
Nu are sens sa fac o lista cu toate povestile feministe din Biblie pentru ca toate ne transmit acelasi mesaj ca cele doua exemple de mai sus. De aceea ma voi duce mai departe la oranduirile si legile pe care le-a lasat Dumnezeu in Biblie ca sa vedem cum trebuie sa se poarte si barbatii si femeile.Astfel se poate vedea ca nimic nu s- a schimbat la imaginea lui Dumnezeu despre femeie si ca aceasta este inca un ajutor chiar daca societatea de azi arata cu totul altfel. Dar nu ar trebui sa ne luam dupa societate, ci dupa Cuvantul lui Dumnezeu daca vrem sa avem o viata implinita si binecuvantata. Voi insira toate locurile din Biblie care lupta impotriva feminismului pentru ca sa arat ca nu e o tema asa pe langa ci ca pacea si linistea familiei depinde de acest lucru.
Efeseni 5,21-24:
21. Supuneti-va unii altora in frica lui Hristos.
22. Nevestelor, fiti supuse barbatilor vostri ca Domnului;
23. caci barbatul este capul nevestei, dupa cum si Hristos este Capul Bisericii, El, Mantuitorul trupului.
24. Si dupa cum Biserica este supusa lui Hristos, tot asa si nevestele sa fie supuse barbatilor lor in toate lucrurile.
Subliniat este cel mai important lucru in ultimele cuvinte din ultimul verset:IN TOATE. In toate lucrurile trebuie sa se supuna femeile barbatilor lor fara sa gaseasca scuze si fara sa limiteze supunerea in anumite situatii.
Vreau sa arat pozitia din Biblia germana tradusa, care se numeste Schlachter . In textul de mai sus aceasta traducere pune versetul 21 langa versetul 20 ca o propozitie pe langa. Dar versetul 20 este vorba de multumire, deci cu totul alta tema. Deci versteul 21 apartine veresetelor 1-21 cu titlul '' Umblarea in lumina si in iubire inseamna sa va feriti de tot ce e rau''. In veresetul 22 este vorba de supunerea femeii. Deci de ce au schimbat traducatorii ordinea versetelor si le au despartit? Eu cred ca si traducatorii sunt influentati de feminism si au incercat cu aceasta influenta sunt deja de partea feminismului si deci impotriva lui Dumnezeu. Astfel incearca sa atraga cititorii sa ajunga si ei de partea feminismului. Acest lucru este pentru mine mai rau ca o erezie , pentru ca un cititor care nu compara mai multe traduceri nu observa ca e dus in eroare intr-o invatatura falsa. Biblia aceasta Schalchter cu comentarii arata clar o poztie lumeasca si nu mai valideaza textul asa cum e, de exemplu textul din 1 Corinteni 11, 2-16:
2. Va laud ca in toate privintele va aduceti aminte de mine si ca tineti invataturile intocmai cum vi le-am dat.
3. Dar vreau sa stiti ca Hristos este Capul oricarui barbat; ca barbatul este capul femeii si ca Dumnezeu este Capul lui Hristos.
4. Orice barbat care se roaga sau proroceste cu capul acoperit isi necinsteste capul sau.
5. Dimpotriva, orice femeie care se roaga sau proroceste cu capul dezvelit isi necinsteste capul ei, pentru ca este ca una care ar fi rasa.
6. Daca o femeie nu se inveleste, sa se si tunda! Iar, daca este rusine pentru o femeie sa fie tunsa ori rasa, sa se inveleasca.
7. Barbatul nu este dator sa-si acopere capul, pentru ca el este chipul si slava lui Dumnezeu, pe cand femeia este slava barbatului.
8. In adevar, nu barbatul a fost luat din femeie, ci femeia din barbat;
9. si nu barbatul a fost facut pentru femeie, ci femeia pentru barbat.
10. De aceea, femeia, din pricina ingerilor, trebuie sa aiba pe cap un semn al stapanirii ei.
11. Totusi, in Domnul, femeia nu este fara barbat, nici barbatul fara femeie.
12. Caci, daca femeia este din barbat, tot asa si barbatul prin femeie, si toate sunt de la Dumnezeu.
13. Judecati voi singuri: este cuviincios ca o femeie sa se roage lui Dumnezeu dezvelita?
14. Nu va invata chiar si firea ca este rusine pentru un barbat sa poarte parul lung,
15. pe cand pentru o femeie este o podoaba sa poarte parul lung? Pentru ca parul i-a fost dat ca invelitoare a capului.
16. Daca iubeste cineva cearta de vorbe, noi n-avem un astfel de obicei si nici bisericile lui Dumnezeu.
Aici este de mai multe ori vorba de supunerea femeii fata de barbat si de faptul ca trebuie sa arate in mod vizibil ca e supusa prin faptul ca isi acopera capul la rugaciune. Aici putem vedea ca nu e vorba de toata ziua in a isi acoperi capul, ci numai la rugaciune. Dar pentru a nu face ceva fals si pentru a da loc mai mult rugaciunii este mai bine ca femeia sa isi acopere capul pe tot parcursul adunarii sau a serviciului in biserica. Asa nu se mai deranjeaza in timpul adunarii prin faptul ca se pune baticul iar se lasa etc... Si in acest mod sunt ele sigure ca nu fac nimic gresit si nu pot avea o constiinta incarcata.
In veresetul 3, Pavel compara supunerea femeii cu supunerea barbatului fata de Hristos. Numai acest verset ar fi ajuns sa arate importanta supunerii. Pentru ca daca femeia nu se supune e ca si cum barbatul nu se supune lui Isus si astfel nu e un copil al lui Dumnezeu. Si asa se poate spune ca orice femeie care nu se supune este impotriva lui Dumnezeu si nu are parte de mantuire. Este foare extrem spus aceasta afirmatie dar asa se arata ca nu exista o alta cale sau scuza pentru o femeie care tot timpul e impotriva. Caci, cum ar putea Domnul Isus sa lase in cer o femeie care toata viata ei a lucrat si a fost numai impotriva lui Dumnezeu. De aceea in cer nu pot ajunge decat numai cei fara pacat caci Dumnezu nu accepta pacatul. Si astfel ar fi in cer rebeliune ca si pe pamant si asa diavolul ar influenta pana in cer aceasta femeie si toata pacea din cer ar fi in pericol. De aceea Dumnezeu nu are mila in aceasta situatie. Deci femeia care e rebela trebuie sa se gandeasca daca vrea sa continue toata viata asa , sau sa ii para rau si sa se poacaiasca si sa se supuna. Daca nu , dupa aceea nu mai exista indurare.
Contrariul insa e la barbat. El nu are voie sa isi acopere capul. Cine face acest lucru e rebel si calca oranduirile lui Dumnezeu ca si femeia. Caci acel barbat care isi acopere capul arata ca este unul moale, o mamaliga care se supune sotiei lui si nu lui Dumnezeu. In acele vremuri era o rusine ca femeile sa aiba chelie de aceea trebuiau rase pe cap daca nu isi inveleau capul. Astazi este normal, multe femei poarta parul scurt ca si barbatii si din ce in ce mai multe femei tinere. De aceea de multe ori nu se poate deosebi daca acea femeie e o femeie sau un barbat. Pavel, adica si Dumnezeu ne amintesc in verestele 7-9 ca femeia este un ajutor pentru sot asa cum a creat-o El . Pavel spune si ordinea in care Dumnezeu i-a creat pe cei doi : intai barbatul apoi femeia. Asa vedem ca exista o ierarhie si nu e vorba nicaieri de egalitate. De aceea trebuie ca femeia sa isi acopere capul.
Un alt argument ar fi cel din cauza ingerilor in versetul 10. Ei, ingerii nu pot vedea in inimile oamenilor ca si Dumnezeu si nu pot vedea care femeie e supusa si care nu de aceea trebuie sa existe acest semn, acoperirea capului femeii. Pentru ei exista regula, o femeie care nu isi acopere capul este rebela si nu e supusa sotului ei si nici lui Dumnezeu.
Cu toate ca exista supunerea femeii, Dumnezeu ne arata ca barbatii trebuie sa convietuiasca cu femeile si invers si nu pot exista unul fara celalat pentru ca astfel nu ar mai exsita omenirea.
In veresetul 13 Pavel ne cheama sa judecam singuri daca e bine sau nu ca femeia sa se acopere. Astazi se va spune fara a vea o constiinta rea ca nu e fals daca o femeie nu isi acopera capul. Ci dimpotriva astazi este o rusine ca o femeie sa isi acopere capul. Acest lucru e datorita feminismului. Pe vremea aceea insa era o rusine ca o femeie sa nu isi acopere capul.
Dumnezeu insa ne arata argumentul naturii prin care ne arata ca barbatul sa poarte parul scurt iar femeile par lung. In acele vremuri era asa dar astazi , pentru ca Satana vrea sa distruga tot , e normal ca barbatii sa aib apar lung si femeile scurt. In timpul colonial au inceput barbatii sa poarte peruci, apoi acestea au disparut iar si barbatii au purtat parul scurt pana in anii 1970 can a avut loc revolutia , rebeliunea sexuala si astfel totul s-a sucit intre barbat si femeie si sexualitatea a devenit ceva public. Doar pentru ca astazi asa e nu inseamna ca e normal sau bine.
Pentru ca parul femeii i-a fost dat ca val, voal, este corect ca acesta sa fie taiat daca nu vrea sa il acopere sau sa aiba parul lung. Ori par lung acoperit, ori nimic, adica chelie.
La sfarsit, Dumnezeu ne avertizeaza prin Pavel ca despre aceasta tema sa nu existe certuri sau discutii. Cine nu vrea sa inteleaga tema sa o lase asa dar apoi va trai cu consecintele ca si acela care nu tine poruncile lui Dumnezeu. Dumnezeu a stiut ca acoperirea capului la femeie va fi un punct de cearta si ne avertizeaza de acest lucru. In acest lucru trebuie sa actionam ca la cei care sunt invatori falsi si sa ne despartim de acestia, daca nu vor sa renunte la rebeliunea lor.
Mai sus v-am aratat cum traducerea germana Schlachter altfel este in ce priveste supunerea femeii.
In comentariul acestei traduceri scrie la termenul " capul dezvelit", in versetul 5 urmatoarele:
" In cultura din Corint simboliza acoperirea capului unei femei care slujea in public sau se ruga, supunerea acesteia fata de sotul ei. Dar Pavel aici nu pune acest lucru ca o lege absoluta pentru femei ca si in adunari sa poarte batic sau un val, ci explica ca simbolurile lasate de Dumnezeu sunt asa pentru a face deosebire dintre barbat si femeie.Ca si la tema carnea jertfita idolilor( capitolul 8.9) nu e ceva duhovnicesc daca se poarta sau nu un acoperamant al capului. Si totusi nu era bine sa arate rebeliune fata de ordinea lasata de Dumnezeu"
Ca si la toate invataturile false si contrazicerile impotriva Bibliei, si aici se arata clar ca cel care a scris se contrazice singur( comentariul fiind scris de John Macarthur un pastor din America , adept al Calvinismului).Intai spune in tot textul ca toata tema acoperirii capului la femeie e o prostie, apoi spune ca nu e bine sa calce randuiala lui Dumnezeu. Mai ales ca acesti comentatori nu iau in seama, taie versete din Biblie care arata ca femeia trebuie sa fie supusa barbatului si declara ca si nimic celelalte versete.
Acestia il contrazic pe Pavel si spun ca el nu a facut o lege din acest lucru. Atunci de ce atata munca in aceste 15 versete si cu inca 6 argumente pe care comentatorul le aminteste singur:
1. Exemplul lui Dumnezeu(v3)
2. Planul lui Dumnezeu pentru barbat si femeie(v7)
3. Ordinea in creatie (v8)
4. Scopul si sensul femeiii in raport cu barbatul(v9)
5. Interesul ingerilor(v10)
6. Legea naturii, a corpului (v13-15)
Cei care au scris asa ceva leaga aceasta lege cu cultura Corintului si incearca doua lucruri diferite sa amestece, ca apoi sa distruga aceasta lege. Pavel insa nu spune nimic de cultura ci el se plange de rebeliunea femeilor din adunare, care nu voiau sa isi acopere capul in adunare.
Cei care au scris aceste comentarii s-au limitat numai la corinteni, insa au uitat pentru cine a scris Pavel aceasta scrisoare, lucru care este scris clar la inceputul acestei scrisori.
1 Corinteni 1, 2-3:
2. catre Biserica lui Dumnezeu care este in Corint, catre cei ce au fost sfintiti in Hristos Isus, chemati sa fie sfinti, si catre toti cei ce cheama in vreun loc Numele lui Isus Hristos, Domnul lor si al nostru:
3. Har si pace de la Dumnezeu, Tatal nostru, si de la Domnul Isus Hristos!
El nu scrie numai bisericii din Corint ci si " catre cei ce au fost sfintiti in Hristos Isus, chemati sa fie sfinti, si catre toti cei ce cheama in vreun loc Numele lui Isus Hristos, Domnul lor si al nostru: "
Nu poate fi nimic mai clar ca acest verset. Pavel scrie la TOTI crestinii din intreaga lume adica si cei alesi sau cei chemati de El. Pentru ca asa cum am scris mai sus, Dumnezeu a stiut de rebeliunea femeilor si de ceea ce au inceput sa faca femeile din Corint. Pana in anii 1950, toate femeile in adunari si- au acoperit capul fara discutii. In acest timp insa a inceput feminismul si acesta s-a strecurat si in adunari.
In afara de acest lucru scrisorile lui Pavel au fost citite si in alte adunari pentru imbarbatare, mustrare si incurajare.
Din aceasta cauza sunt cei care au aduagat comnetariile in Biblia germana Schlachter invatatori falsi (sa nu uitam de John Macarthur care e calvinist si ecumenic).
In urmatorul text putem observa cum se succeste intelesul cu adevarat al textului in Biblia Schlachter in 1 Corinteni 14,33-38:
33. caci Dumnezeu nu este un Dumnezeu al neoranduielii, ci al pacii, ca in toate bisericile sfintilor.
34. Femeile sa taca in adunari, caci lor nu le este ingaduit sa ia cuvantul in ele, ci sa fie supuse, cum zice si Legea.
35. Daca voiesc sa capete invatatura asupra unui lucru, sa intrebe pe barbatii lor acasa; caci este rusine pentru o femeie sa vorbeasca in biserica.
36. Ce? De la voi a pornit Cuvantul lui Dumnezeu? Sau numai pana la voi a ajuns el?
37. Daca crede cineva ca este proroc sau insuflat de Dumnezeu, sa inteleaga ca ce va scriu eu este o porunca a Domnului.
38. Si, daca cineva nu intelege, sa nu inteleaga!
Aceasta traducere, germana este traducerea din 1984, dupa Luther. Luther se refera prin v 33 la v 34. Si astfel suna cum, in toate adunarile sfintilor femeia sa taca. Si in alte traduceri mai noi, in germana reiese acelasi sens. Dar in traducerea Schlachter reiese faptul ca femeia sa taca in adunare nu in toate adunarile ci femeia sa taca in general si asa devine aceasta lege mai slaba.
Dar sa revenim la legea concreta. Dumnezeu interzice femeilor sa vorbeasca in adunare pentru ca ele sunt numai un ajutor pentru barbati, si nu prin ele vorbeste Dumnezeu ci prin barbatii lor. Nu au voie nici macar sa puna o intrebare daca vor sa afle ceva , ci trebuie sa isi intrebe sotii acasa, deoarece Dumnezeu le vorbeste prin sotii lor.
In verestele 38, 39, Dumnezeu spune si mai clar ca toti acei care nu se tin de aceasta porunca, lege, ca femeia sa isi acopere capul la rugaciune, vor fi respinsi de Dumnezeu. Si cine nu recunoaste aceasta lege atunci el poate fi vazut, sau si este un necredincios sau un crestin de forma. Acest lucru include si bisericile in care femeile sunt lasate sa predice sau devin pastorite sau prezbteri.
Daca luam aceasta lege asa cum e, ar trebui ca femeile sa nu poata nici sa se roage in adunare, sa spuna o poezie sau sa cante o cantare. Eu am vizitat multe adunari, si chiar si in adunari mai conservative sau legaliste sunt femeile totusi lasate sa se roage. Sigurul lucru car enu sunt lasate sa faca e lucrarea de prezbiter sau de a predica. Dar in aceste adunari acest lucru nu e luat in serios pentru ca prezbiterii sunt slabi si si femeile conduc acasa la ei si pana acolo ca si in adunare, din spate ele trag sforile.
Coloseni 3,18-19:
18. Nevestelor, fiti supuse barbatilor vostri, cum se cuvine in Domnul.
19. Barbatilor, iubiti-va nevestele si nu tineti necaz pe ele.
Am pus aici si v 19 cu toate ca nu are direct de a face cu supunerea femeii, dar vreau sa arat clar faptul ca tirania si violenta in familie nu au ce cauta asa cum am spus mai sus in cazul musulmanilor sau al budistilor. Daca o femeie este abauzata continuu de sotul ei nu se va mai supune ci mai degraba isi va parasi sotul.
1 Timotei 2,9-15:
9. Vreau, de asemenea, ca femeile sa se roage imbracate in chip cuviincios, cu rusine si sfiala; nu cu impletituri de par, nici cu aur, nici cu margaritare, nici cu haine scumpe,
10. ci cu fapte bune, cum se cuvine femeilor care spun ca sunt evlavioase.
11. Femeia sa invete in tacere, cu toata supunerea.
12. Femeii nu-i dau voie sa invete pe altii, nici sa se ridice mai presus de barbat, ci sa stea in tacere.
13. Caci intai a fost intocmit Adam, si apoi Eva.
14. Si nu Adam a fost amagit; ci femeia, fiind amagita, s-a facut vinovata de calcarea poruncii.
15. Totusi ea va fi mantuita prin nasterea de fii, daca staruie cu smerenie in credinta, in dragoste si in sfintenie.
Si in acest text este vorba de tacerea femeii in adunare . Aici Pavel spune concret ca o femeie nu are voie sa invete. El spune ca femeia este un madular mai slab, pentru ca ea a fost ispitita de diavol mai intai si nu Adam. Pentru ca diavolul a stiut ca nu va avea sanse daca merge la Adam si de aceea a incercat mai intai la Eva. Eva era frumoasa si mai usor de ispitit ca si Adam.
In versetul 15 li se da femeilor o slujba si mai importanta de care depinde salvarea lor. Ele trebuie sa nasca copii si sa ii creasca in credinta in asa fel incat sa si ramana in aceasta credinta. Acest lucru inseamna ca mantuirea lor depinde daca vor sau nu sa aiba copii , si daca ii au sa ii educe in credinta si nu numai pamanteste.
Tit 2,3-5:
3. Spune ca femeile in varsta trebuie sa aiba o purtare cuviincioasa, sa nu fie nici clevetitoare, nici dedate la vin; sa invete pe altii ce este bine,
4. ca sa invete pe femeile mai tinere sa-si iubeasca barbatii si copiii;
5. sa fie cumpatate, cu viata curata, sa-si vada de treburile casei, sa fie bune, supuse barbatilor lor, pentru ca sa nu se vorbeasca de rau Cuvantul lui Dumnezeu.
1 Petru 3,1-6:
1. Tot astfel, nevestelor, fiti supuse si voi barbatilor vostri; pentru ca, daca unii nu asculta Cuvantul, sa fie castigati fara cuvant, prin purtarea nevestelor lor,
2. cand va vor vedea felul vostru de trai: curat si in temere.
3. Podoaba voastra sa nu fie podoaba de afara, care sta in impletitura parului, in purtarea de scule de aur sau in imbracarea hainelor,
4. ci sa fie omul ascuns al inimii, in curatia nepieritoare a unui duh bland si linistit, care este de mare pret inaintea lui Dumnezeu.
5. Astfel se impodobeau odinioara sfintele femei, care nadajduiau in Dumnezeu si erau supuse barbatilor lor;
6. ca Sara, care asculta pe Avraam si-l numea "domnul ei". Fiicele ei v-ati facut voi, daca faceti binele fara sa va temeti de ceva.
Pentru ca nimeni sa nu spuna ca numai Pavel a spus ceva despre supunerea femeii, vedem ca si Petru a spus despre aceasta tema, condus de Dumnezeu fiind.
Si astfel ajungem la sfarsit si pot spune ca nu exista scuze sa nu ascultam Cuvantul lui Dumnezeu. Si cine nu asculta nu e crestin ci e numai un crestin de forma. Pentru ca numai cei ce asculta vor ajunge in Imparatia lui Dumnezeu.
Cine vrea sa aiba pace si liniste in familie, trebuie sa isi dea silinta sa se ocupe cu adevarat de familia sa nu numai in directia copiiilor ci si in cazul in carea femeia e rebela. Astfel trebuie ca sotul sa aiba multa rabdare si consecventa pentru a arata femeii ca se impotriveste degeaba.
Pentru cei tineri care nu sunt castoriti, le spun sa nu se lase orbiti de dragoste sau frumusete ci sa isi caute un partener strict dupa Biblie si sa nu faca compromise.Pentru cine face compromise va trebui sa traiasca ori cu sotia asa toata viata sau cu rusinea de a divorta si nu a se recasatori vreodata. Pentru ca cine divorteaza in afara de motivul curviei nu are voie sa se recasatoreasca, pentru ca asa e preacurvie in ochii lui Dumnezeu. De aceea trebuie ca amandoi sa gandeasca bine inainte de casatorie pe cine isi aleg ca si partener.