Bolile ca pedeapsa pentru pacate

[ Go to bottom  |  Go to latest post  |  Subscribe to this topic  |  Oldest posts first ]


admin
Admin

44, male

Posts: 10

Bolile ca pedeapsa pentru pacate

from admin on 10/11/2019 03:55 PM

Fiecare om este bolnav sau poarta cu el o anumita deficienta cu care se zbate de mult poate, unii chiar pana la sfarsitul vietii lor. Acest lucru apartine de vietile noastre si e ceva normal. Boli au existat intotdeauna si vor mai exista. Daca o boala se poate vindeca, apare apoi alta care nu se poate vindeca. Si boli mai usoare cum ar fi raceli, febra mai usoara, dureri de burta, dureri de cap sunt boli. Si daca suntem bolnavi mergem la doctor si suntem ajutati de doctor. Sau daca nu, atunci luam pastile pentru dureri si asa pot trece iar noua ne merge bine din nou. Dar ce ne spune Biblia cu privire la boli si de ce ne imbolnavim? In Biblie exsita 3 motive pentru imbolnaviri:

1. Influenta normala, naturala asupra corpului nostru.

Cum putem sti, de la creatie, Dumnezeu l-a facut pe om din tarana, Geneza 1,27-28

27. Dumnezeu a facut pe om dupa chipul Sau, l-a facut dupa chipul lui Dumnezeu; parte barbateasca si parte femeiasca i-a facut.
28. Dumnezeu i-a binecuvantat si Dumnezeu le-a zis: "Cresteti, inmultiti-va, umpleti pamantul si supuneti-l; si stapaniti peste pestii marii, peste pasarile cerului si peste orice vietuitoare care se misca pe pamant."

Apoi, a venit diavolul si a ispitit-o mai intai pe Eva, apoi l-a ispitit pe Adam, asa incat au ascultat de el si satan a devenit noul lor stapan.

Geneza 3, 1-7:

1. Sarpele era mai siret decat toate fiarele campului pe care le facuse Domnul Dumnezeu. El a zis femeii: "Oare a zis Dumnezeu cu adevarat: "Sa nu mancati din toti pomii din gradina"?"
2. Femeia a raspuns sarpelui: "Putem sa mancam din rodul tuturor pomilor din gradina.
3. Dar despre rodul pomului din mijlocul gradinii, Dumnezeu a zis: "Sa nu mancati din el si nici sa nu va atingeti de el, ca sa nu muriti."
4. Atunci sarpele a zis femeii: "Hotarat, ca nu veti muri,
5. dar Dumnezeu stie ca, in ziua cand veti manca din el, vi se vor deschide ochii si veti fi ca Dumnezeu, cunoscand binele si raul."
6. Femeia a vazut ca pomul era bun de mancat si placut de privit si ca pomul era de dorit ca sa deschida cuiva mintea. A luat deci din rodul lui si a mancat; a dat si barbatului ei, care era langa ea, si barbatul a mancat si el.
7. Atunci li s-au deschis ochii la amandoi; au cunoscut ca erau goi, au cusut laolalta frunze de smochin si si-au facut sorturi din ele.

In aceasta relatare nu este vorba numai de fructul interzis pentru ca acesta era numai un fruct si nu avea putere asupra oamenilor. Deci, nu fructul le-a deschis ochii Adam si Evei ci neascultarea lor fata de Dumnezeu. Pana la momentul in care au mancat din fructul interzis, au ascultat de Dumnezeu si El era stapanul lor si asa ar fi trebuit sa ramana pana in vesnicie. Dar dupa ce Dumnezeu i-a creat pe oameni, care erau fiinta mai bune decat ingerii, Lucifer a devenit invidios, pentru ca el crezuse ca e cel mai frumos din tot ceea ce a creat Dumnezeu, si asa a devenit rau si a vrut sa devina ca Dumnezeu, prin faptul ca toate creaturile sa nu i se mai inchine lui Dumnezeu ci lui. De aceea a inceput mai intai o rebeliune in randul ingerilor si astfel o treime din ingeri a ramas de partea lui. Si pentru ca raul si binele nu pot locui impreuna, a existat o lupta in cer si diavolul a pierdut acea lupta si a fost aruncat cu ingerii lui pe pamant, unde au devenit demoni. Apoi diavolul a vrut sa atraga oamenii de partea lui si asa i-a ispitit pe Adam si Eva. Astfel, dupa acest lucru oamenii i-au apartinut lui din acel moment si toti mostenitorii acestor 2 oameni, adica toata omenirea si tot ce le era suspus. De atunci, apartine si natura diavolului.
Fructul a fost deci numai un motiv pentru ascultarea oamenilor. Si nu fructul i-a facut pe oameni rai, ci diavolul cand a intrat in acestia. Dar mai mult despre acest lucru in studiul "De la creatie pana la potop".

Omul insa nu e alcatuit numai din corpul anatomic, care apartine naturii ci si dintr-un duh care nu e natural ci traieste independent de creatie. Deci, la sfarsit cand intreaga creatie nu va mai exista atunci duhurile vor exista mai departe impreuna cu Dumnezeu, Isus, diavolul si demonii, in functie de faptul daca s-au intors la Dumnezeu sau daca nu au ramas asa fara El pana la sfarsitul vietii lor. Nu pun aici nici un text din Biblie pentru ca nu este tema initiala si tema ar fi mult prea lunga.
Deci ne tinem de aceasta calatorie a creatiei, faptul ca trupul omenesc, carnea, apartine diavolului, dar duhul lui poate hotari liber daca vrea sa ii apartina lui Dumnezeu sau diavolului. Pavel ne spune in Romani 8,7:

7. Fiindca umblarea dupa lucrurile firii pamantesti este vrajmasie impotriva lui Dumnezeu, caci ea nu se supune Legii lui Dumnezeu si nici nu poate sa se supuna.

Deci, daca carnea apartine diavolului, atunci este mereu expusa raului si diavolul va incerca mereu sa distruga ceea ce Dumnezeu a facut bun, pentru ca natura satanei e rea. Un exemplu il avem la unul din cei mai sfinti oameni din Biblie, care era bolnav desi era un slujitor al lui Dumnezeu.

1 Timotei 5, 23:

23. Sa nu mai bei numai apa, ci sa iei si cate putin vin, din pricina stomacului tau si din pricina deselor tale imbolnaviri.

Fapt e ca exista boli pe care Dumnezeu le perminte si la copiii Sai. Vorbim aici de boli mai neinsemnate, care nu pot deranja zi de zi. Daca Timotei de exemplu ar fi avut lepra, atunci aceasta boala l-ar fi impiedicat de la lucrarea sa pentru Dumnezeu si poate nici nu ar mai fi fost in viata, deci ar fi fost o pedeapsa destul de dura pentru el. Mai mult despre acest lucru la punctul 4.

2. Minuni prin vindecari pentru a arata existenta lui Dumnezeu.

Mai ales in timpul vietii lui Isus si al apostolilor, exista in Biblie multe relatari despre bolnavi care au fost vindecati. Asta da impresia ca in acele vremuri existau multi bolnavi. In unele cazuri era asa. Dumnezeu a ingaduit ca oamenii sa devina bolnavi sau a facut sa se nasca asa cu boli pentru ca El sa li se arate ca Dumnezeu si asa ca un semn al puterii si prezentei Lui. Acest lucru ne spune Domnul Isus in Ioan 9,1-3 :

1. Cand trecea, Isus a vazut pe un orb din nastere.
2. Ucenicii Lui L-au intrebat: "Invatatorule, cine a pacatuit: omul acesta sau parintii lui, de s-a nascut orb?"
3. Isus a raspuns: "N-a pacatuit nici omul acesta nici parintii lui; ci s-a nascut asa, ca sa se arate in el lucrarile lui Dumnezeu.

Nu putem sti cu siguranta daca toti bolnavii pe care i-au vindecat Isus si apostolii, au fost din cauza lor, ca sa poata fi vindecati de ei, dar cel putin o parte din ei. Pentru ca atunci erau destui bolnavi ca si azi.
Asa cum am mai spus bolile au avut rolul ca Dumnezeu sa le dea un semn. Dar aceste semne erau de scurta durata pana si-au indeplinit scopul. In cazul Domnului Isus El a trebuit sa dovedeasca ca e Fiul Lui Dumnezeu si cazul apostolilor, in Faptele apostolilor a trebuit Duhul Sfant sa dovedeasca ca e deja printre ei si acest lucru nu numai prin vindecari ci prin alte minuni cum ar fi vorbirea in limbi sau profetiile. Dar dupa multi ani, dupa ce oamenii le-au vazut deja, si acestea isi indeplinisera scopul, au incetat. Cu toate ca azi mai exista adunari care au aceste minuni, nu inseamna ca ele vin de la Dumnezeu. Dar mai mult despre acest lucru in studiul " Penticostalii, carismaticii si vorbirea in limbi":

3. Ca si incercare.

Incercari, nu vin numai prin influente rele, exterioare de la alti oameni sau alte imprejurari ci si prin boli. Pentru aceasta cel mai clar exemplu si cel mai in detaliu este Iov.

Iov 2, 1-10:

1. Fiii lui Dumnezeu au venit intr-o zi de s-au infatisat inaintea Domnului. Si a venit si Satana in mijlocul lor si s-a infatisat inaintea Domnului.
2. Domnul a zis Satanei: "De unde vii?" Si Satana a raspuns Domnului: "De la cutreierarea pamantului si de la plimbarea pe care am facut-o pe el."
3. Domnul a zis Satanei: "Ai vazut pe robul Meu Iov? Nu este nimeni ca el pe pamant. Este un om fara prihana si curat la suflet. El se teme de Dumnezeu si se abate de la rau. El se tine tare in neprihanirea lui, si tu Ma indemni sa-l pierd fara pricina."
4. Si Satana a raspuns Domnului: "Piele pentru piele! Omul da tot ce are pentru viata lui.
5. Dar ia intinde-Ti mana si atinge-Te de oasele si de carnea lui, si sunt incredintat ca Te va blestema in fata."
6. Domnul a zis Satanei: "Iata, ti-l dau pe mana: numai cruta-i viata."
7. Si Satana a plecat dinaintea Domnului. Apoi a lovit pe Iov cu o buba rea, din talpa piciorului pana in crestetul capului.
8. Si Iov a luat un ciob sa se scarpine si a sezut pe cenusa.
9. Nevasta sa i-a zis: "Tu ramai neclintit in neprihanirea ta! Blestema pe Dumnezeu, si mori!"
10. Dar Iov i-a raspuns: "Vorbesti ca o femeie nebuna. Ce! primim de la Dumnezeu binele, si sa nu primim si raul?" In toate acestea, Iov n-a pacatuit deloc cu buzele lui.

La sfarsitul cartii Iov citim ca totul a fost numai o incercare pentru el si ca el a facut fata acestei probe trimise de Dumnezeu, si apoi din tot ce a avut el la inceput, a primit dublul la sfarsit, si asa pentru fidelitatea lui fata de Dumnezeu a fost rasplatit.
Dar aici trebuie sa spunem ca aceste incercari au durat numai cateva zile, deci o perioada scurta de timp. Si Iov nu se simtea vinovat si nu stia de ce ar fi trebuit ca Dumnezeu sa il pedepseasca. Dar daca boala lui ar fi durat mai mult atunci nu ar mai fi fost o ispita ci o pedeapsa, o mustrare de la Dumnezeu, asa cum vom vedea la punctul urmator.

4. Ca si pedeapsa pentru pacatele noastre.

Asa cum am vazut in primul punct, pot exista si boli mai neinsemnate la copiii lui Dumnezeu , ceea ce este normal. Dar boli mai mari care ne influenteaza puternic viata noastra nu pot fi asa degeaba sau la cheful naturii, si mai ales multi se vor intreba "De ce ingaduie Dumnezeu asa ceva?" Aici vorbesc de crestini adevarati care sunt pocaiti cu adevarat si au incheiat cu Dumnezeu un legamant si au pe Duhul Sfant. Necredinciosii sunt singuri in lupta impotriva diavolului pentru ca nu il au pe Dumnezeu ca si ocrotitor, nu vor sa il primeasca si asa s-au hortarat cu intentie impotriva Lui.

In urmatoarele texte din Biblie putem vedea ca Dumnezeu nu isi pedepseste copiii numai prin imprejurari rele, ci si prin boli ii mustra:

Primul text il gasim in Deuteronom 28,21-22:

21. Domnul va trimite peste tine ciuma, pana te va nimici in tara pe care o vei lua in stapanire.
22. Domnul te va lovi cu lingoare, cu friguri, cu obrinteala, cu caldura arzatoare, cu seceta, cu rugina in grau si cu taciune, care te vor urmari pana vei pieri.

2 Cronici 6,28-30:

28. Cand vor fi in tara foametea, ciuma, rugina in grau si malura, lacustele de un soi sau altul, cand vrajmasul va impresura pe poporul Tau, in tara lui, in cetatile lui, cand vor fi urgii sau boli de vreun fel:
29. daca un om, daca tot poporul Tau, Israel, va face rugaciuni si cereri, si fiecare isi va cunoaste rana si durerea si va intinde mainile spre Casa aceasta -
30. asculta-l din ceruri, din locul locuintei Tale, si iarta-l; rasplateste fiecaruia dupa caile lui, Tu, care cunosti inima fiecaruia - caci numai Tu cunosti inima copiilor oamenilor -

Aici nu numai ca exista o avertizare in ceea ce priveste bolile dar si o solutie: intoarcerea la Dumnezeu. In ambele texte putem sa spunem ca se refera la poporul Israel, dar noi crestinii traim in alt timp si avem alt legamant incheiat cu Dumnezeu. Dar si in Vechiul Testament sunt texte care nu se refera numai la Israel, ci la toti oamenii:

Iov 33,19-22:

19. Si prin durere este mustrat omul in culcusul lui, cand o lupta necurmata ii framanta oasele.
20. Atunci ii este greata de paine, chiar si de bucatele cele mai alese.
21. Carnea i se prapadeste si piere, oasele care nu i se vedeau raman goale;
22. sufletul i se apropie de groapa, si viata de vestitorii mortii.

Si aici ne da Dumnezeu solutia sa iesim din acea boala:

Iov 33, 23-30:

23. Dar daca se gaseste un inger mijlocitor pentru el, unul din miile acelea care vestesc omului calea pe care trebuie s-o urmeze,
24. Dumnezeu Se indura de el si zice ingerului: "Izbaveste-l, ca sa nu se coboare in groapa; am gasit un pret de rascumparare pentru el!"
25. Si atunci carnea lui se face mai frageda ca in copilarie, se intoarce la zilele tineretii lui.
26. Se roaga lui Dumnezeu, si Dumnezeu ii este binevoitor, il lasa sa-I vada fata cu bucurie si-i da inapoi nevinovatia.
27. Atunci el canta inaintea oamenilor si zice: "Am pacatuit, am calcat dreptatea, si n-am fost pedepsit dupa faptele mele;
28. Dumnezeu mi-a izbavit sufletul ca sa nu intre in groapa, si viata mea vede lumina!"
29. Iata, acestea le face Dumnezeu, de doua ori, de trei ori, omului,
30. ca sa-l ridice din groapa, ca sa-l lumineze cu lumina celor vii.

Aici este vorba mai intai de un inger care sa ne izbaveasca. Acest inger poate fi numai Domnul Isus, pentru ca nici un alt inger nu ne poate salva sau ne poate ierta pacatele. Acest inger este un mijlocitor pentru noi in fata lui Dumnezeu. Pacatosul isi va recunoaste, marturisi pacatele, isi va cere iertare, apoi va fi iar reabilitat.
Apoi in versetul 29 scrie ceva foarte important: Dumnezeu ne avertizeaza de 2-3 ori. Apoi ne paraseste si nu mai suntem copii Lui, suntem ca si necredinciosi. Deci fiecare are 2, 3 sanse sa se pocaiasca atunci cand a pacatuit.

In Noul testament gasim mai multe texte care arata ca Dumnezeu isi pedepseste copiii prin boli:

Marcu 2, 3-12:

3. Au venit la El niste oameni care I-au adus un slabanog, purtat de patru insi.
4. Fiindca nu puteau sa ajunga pana la El, din pricina norodului, au desfacut acoperisul casei unde era Isus si, dupa ce l-au spart, au coborat pe acolo patul in care zacea slabanogul.
5. Cand le-a vazut Isus credinta, a zis slabanogului: "Fiule, pacatele iti sunt iertate!"
6. Unii din carturari, care erau de fata, se gandeau in inimile lor:
7. "Cum vorbeste Omul acesta astfel? Huleste! Cine poate sa ierte pacatele decat numai Dumnezeu?"
8. Indata, Isus a cunoscut, prin duhul Sau, ca ei gandeau astfel in ei si le-a zis: "Pentru ce aveti astfel de ganduri in inimile voastre?
9. Ce este mai lesne: a zice slabanogului: "Pacatele iti sunt iertate", ori a zice: "Scoala-te, ridica-ti patul si umbla"?
10. Dar, ca sa stiti ca Fiul omului are putere pe pamant sa ierte pacatele,
11. "Tie iti poruncesc", a zis El slabanogului, "scoala-te, ridica-ti patul si du-te acasa."
12. Si indata, slabanogul s-a sculat, si-a ridicat patul si a iesit afara in fata tuturor; asa ca toti au ramas uimiti si slaveau pe Dumnezeu si ziceau: "Niciodata n-am vazut asa ceva!"

Aici este boala in legatura cu pacatele bolnavului legata. Doar cand ii erau iertate pacatele iertate atunci putea fi omul vindecat.

Ioan 5, 14:

14. Dupa aceea Isus l-a gasit in Templu si i-a zis: "Iata ca te-ai facut sanatos; de acum sa nu mai pacatuiesti, ca sa nu ti se intample ceva mai rau."

1 Corinteni 11, 27-32:

27. De aceea, oricine mananca painea aceasta sau bea paharul Domnului in chip nevrednic, va fi vinovat de trupul si sangele Domnului.
28. Fiecare sa se cerceteze, dar, pe sine insusi, si asa sa manance din painea aceasta si sa bea din paharul acesta.
29. Caci cine mananca si bea isi mananca si bea osanda lui insusi, daca nu deosebeste trupul Domnului.
30. Din pricina aceasta sunt intre voi multi neputinciosi si bolnavi, si nu putini dorm.
31. Daca ne-am judeca singuri, n-am fi judecati.
32. Dar, cand suntem judecati, suntem pedepsiti de Domnul, ca sa nu fim osanditi odata cu lumea.

Aici putem vedea cum boala are legatura cu faptul ca, cina Domnului nu era tinuta asa cum trebuie. Asa putem vedea ca trebuie sa ne verificam tot timpul daca avem pacat ca sa nu fim pedepsiti si mustrati de Dumnezeu tot timpul.

Iacov 5,13-16:

13. Este vreunul printre voi in suferinta? Sa se roage! Este vreunul cu inima buna? Sa cante cantari de lauda!
14. Este vreunul printre voi bolnav? Sa cheme pe prezbiterii bisericii; si sa se roage pentru el, dupa ce-l vor unge cu untdelemn in Numele Domnului.
15. Rugaciunea facuta cu credinta va mantui pe cel bolnav, si Domnul il va insanatosi; si, daca a facut pacate, ii vor fi iertate.
16. Marturisiti-va unii altora pacatele si rugati-va unii pentru altii, ca sa fiti vindecati. Mare putere are rugaciunea fierbinte a celui neprihanit.

Si aici scrie ca cine este bolnav sa se roage sa ii fie iertate pacatele si ii poate chema si pe prezbiterii adunarii si asa poate avea un efect mai mare.

Chiar daca cei mai multi dintre crestini nu vor sa recunoasca faptul ca sunt bolnavi pentru ca au pacate in ei, este totusi adevarat. Acesti crestini resping acest mod de a fi pedepsiti pentru ca in ei este sigur pacat si nu vor sa recunoasca si cu asta nu vor sa arate ce crestini rai sunt si ca ei traiesc in pacat. Dovezile le-am adus mai sus. Acum depinde de fiecare care e bolnav sa se verifice singur ce a facut rau si cu l-au maniat pe Dumnezeu si ar trebui sa se pocaiasca daca nu vrea ca dupa moarte sa ajunga in iad. Cum am spus la punctul 3 poate fi si o incercare, dar numai cu conditia sa nu existe pacat. Nu trebuie sa ne facem griji ca am uitat vreun pacat, pentru ca El ne va arata pacatul respectiv.

Am vazut in Iov ca Dumnezeu ne da 2 sau 3 sanse sa ne intoarcem la El. Aceste sanse si mustari nu sunt numai boli, ci si alte imprejurari rele care ni se pot intampla. In studiul "Istoria mantuirii- Cum ne vorbeste Dumnezeu azi? Ce ignora penticostalii si carismaticii?, am scris mai multe pe aceasta tema.

Reply Edited on 10/12/2019 10:26 AM.

« Back to forum