Pilda talantilor si a celor 10 fecioare

[ Go to bottom  |  Go to latest post  |  Subscribe to this topic  |  Latest posts first ]


admin
Admin

44, male

Posts: 10

Pilda talantilor si a celor 10 fecioare

from admin on 10/05/2019 11:20 AM

Aceste doua pilde sunt adesea gresit interpretate. Multi cred ca talantii si uleiul din aceste pilde, sunt daruri pe care le primesc de la Dumnezeu. Din pacate acest lucru este fals, dupa cum vom vedea in urmatorul studiu biblic. Dar mai intai sa luam la rand cele doua pilde.

Pilda celor 10 fecioare. Matei 25,1-13:

1. Atunci Imparatia cerurilor se va asemana cu zece fecioare care si-au luat candelele si au iesit in intampinarea mirelui.
2. Cinci din ele erau nechibzuite, si cinci intelepte.
3. Cele nechibzuite, cand si-au luat candelele, n-au luat cu ele untdelemn;
4. dar cele intelepte, impreuna cu candelele, au luat cu ele si untdelemn in vase.
5. Fiindca mirele zabovea, au atipit toate si au adormit.
6. La miezul noptii, s-a auzit o strigare: "Iata mirele, iesiti-i in intampinare!"
7. Atunci toate fecioarele acelea s-au sculat si si-au pregatit candelele.
8. Cele nechibzuite au zis celor intelepte: "Dati-ne din untdelemnul vostru, caci ni se sting candelele."
9. Cele intelepte le-au raspuns: "Nu; ca nu cumva sa nu ne ajunga nici noua nici voua; ci mai bine duceti-va la cei ce vand untdelemn si cumparati-va."
10. Pe cand se duceau ele sa cumpere untdelemn, a venit mirele: cele ce erau gata au intrat cu el in odaia de nunta si s-a incuiat usa.
11. Mai pe urma, au venit si celelalte fecioare si au zis: "Doamne, Doamne, deschide-ne!"
12. Dar el, drept raspuns, le-a zis: "Adevarat va spun ca nu va cunosc!"
13. Vegheati, dar, caci nu stiti ziua, nici ceasul in care va veni Fiul omului.

Pilda talantilor, Matei 25, 14-30:

14. Atunci Imparatia cerurilor se va asemana cu un om care, cand era sa plece intr-o alta tara, a chemat pe robii sai si le-a incredintat avutia sa.
15. Unuia i-a dat cinci talanti, altuia doi, si altuia unul: fiecaruia dupa puterea lui; si a plecat.
16. Indata, cel ce primise cei cinci talanti s-a dus, i-a pus in negot si a castigat cu ei alti cinci talanti.
17. Tot asa, cel ce primise cei doi talanti a castigat si el alti doi cu ei.
18. Cel ce nu primise decat un talant s-a dus de a facut o groapa in pamant si a ascuns acolo banii stapanului sau.
19. Dupa multa vreme, stapanul robilor acelora s-a intors si le-a cerut socoteala.
20. Cel ce primise cei cinci talanti a venit, a adus alti cinci talanti si a zis: "Doamne, mi-ai incredintat cinci talanti; iata ca am castigat cu ei alti cinci talanti."
21. Stapanul sau i-a zis: "Bine, rob bun si credincios; ai fost credincios in putine lucruri, te voi pune peste multe lucruri; intra in bucuria stapanului tau!"
22. Cel ce primise cei doi talanti a venit si el si a zis: "Doamne, mi-ai incredintat doi talanti; iata ca am castigat cu ei alti doi talanti."
23. Stapanul sau i-a zis: "Bine, rob bun si credincios; ai fost credincios in putine lucruri, te voi pune peste multe lucruri; intra in bucuria stapanului tau!"
24. Cel ce nu primise decat un talant a venit si el si a zis: "Doamne, am stiut ca esti om aspru, care seceri de unde n-ai semanat si strangi de unde n-ai vanturat:
25. mi-a fost teama si m-am dus de ti-am ascuns talantul in pamant; iata-ti ce este al tau!"
26. Stapanul sau i-a raspuns: "Rob viclean si lenes! Ai stiut ca secer de unde n-am semanat si ca strang de unde n-am vanturat;
27. prin urmare se cadea ca tu sa-mi fi dat banii la zarafi si, la venirea mea, eu mi-as fi luat inapoi cu dobanda ce este al meu!
28. Luati-i, dar, talantul si dati-l celui ce are zece talanti.
29. Pentru ca celui ce are i se va da, si va avea de prisos; dar de la cel ce n-are se va lua si ce are!
30. Iar pe robul acela netrebnic, aruncati-l in intunericul de afara: acolo va fi plansul si scrasnirea dintilor."

Aceste doua pilde apar in Biblie una dupa alta, ca si cum ar fi o singura pilda sau cel putin arata ca ar zice acelasi lucru. Amandoua au acelasi sens, inteles, acelasi mesaj, dar Isus lasa explicataia deschisa si lasa poporul in ceata. Numai la ucenici le explica, dupa ce acestia au intrebat asa ca in Matei 13,10-17:

10. Ucenicii s-au apropiat de El si I-au zis: "De ce le vorbesti in pilde?"
11. Isus le-a raspuns: "Pentru ca voua v-a fost dat sa cunoasteti tainele Imparatiei cerurilor, iar lor nu le-a fost dat.
12. Caci celui ce are, i se va da, si va avea de prisos; iar de la cel ce n-are, se va lua chiar si ce are.
13. De aceea le vorbesc in pilde, pentru ca ei, macar ca vad, nu vad, si macar ca aud, nu aud, nici nu inteleg.
14. Si cu privire la ei se implineste prorocia lui Isaia, care zice: "Veti auzi cu urechile voastre, si nu veti intelege; veti privi cu ochii vostri, si nu veti vedea.
15. Caci inima acestui popor s-a impietrit; au ajuns tari de urechi, si-au inchis ochii, ca nu cumva sa vada cu ochii, sa auda cu urechile, sa inteleaga cu inima, sa se intoarca la Dumnezeu, si sa-i vindec."
16. Dar ferice de ochii vostri ca vad; si de urechile voastre ca aud!
17. Adevarat va spun ca multi proroci si oameni neprihaniti au dorit sa vada lucrurile pe care le vedeti voi, si nu le-au vazut; si sa auda lucrurile pe care le auziti voi, si nu le-au auzit.

Normal ii pun pe evrei si pe necerdinciosi pe aceeasi treapta, penru ca nu este nici o deosebire intre evrei sau acei necredinciosi, pentru ca acei care nu cred in Fiul lui Dumnezeu sunt pentru Dumnezeu necredinciosi. De aceea intrepretez, explic ceea ce a spus Domnul Isus si pentru cei care sunt necredinciosi dar si pentru crestinii de forma pentru cei care nu sunt cu adevarat pocaiti, pentruca din acestia exista din pacate mai multi ca acei credinciosi cu adevarat. Asa cum spune si Domnul Isus in Matei 22,14:

14. Caci multi sunt chemati, dar putini sunt alesi."

Cu privire la ceasta tema am scris Studiul "Crestinii alesi". Cine vrea sa afle mai multe, il poate citi.

De fiecare data cand Domnul Isus vorbeste despre iudei ca si necredinciosi, El se refera la toti necredinciosii. Deci pot spune ca numai cei care sunt crestini cu adevarat pot intelege aceste pilde, pentru ceilalti ele raman ascunse. Ceilalti vor avea numai speculatii si nu se va potrivi cu ce inteleg ei 100 %.

Aceasta tema este si pentru crestinii adevarati care nu au inteles aceste pilde cat si pentru cei necredinciosi sau crestini de forma care vor totusi sa le inteleaga.

Mai intai sa spunem ca talanti si uleiul din candela ar insemna faptele. Dar in acest caz nu s-ar potrivi, pentru ca faptele nu le primim de la Dumnezeu sau Domnul Isus, care este reprezentat in pilde ca si mire sau stapan. Faptele vin de la oameni indiferent daca ei sunt credincosi sau nu. Faptele reperezinta tot ceea ce spunem sau ce facem. Si mai ales ca mai tarziu vom fi rasplatiti pentru faptele noastre sau vom fi pedepsiti, daca am fost credinciosi sau nu: Romani 2,5-9:

5. Dar, cu impietrirea inimii tale, care nu vrea sa se pocaiasca, iti aduni o comoara de manie pentru ziua maniei si a aratarii dreptei judecati a lui Dumnezeu,
6. care va rasplati fiecaruia dupa faptele lui.
7. Si anume, va da viata vesnica celor ce, prin staruinta in bine, cauta slava, cinstea si nemurirea;
8. si va da manie si urgie celor ce, din duh de galceava, se impotrivesc adevarului si asculta de nelegiuire.
9. Necaz si stramtorare va veni peste orice suflet omenesc care face raul: intai peste iudeu, apoi peste grec.

Deci daca am primi faptele de la Dumnezu, cum ar putea El sa ne pedepseasca sau rasplateasca? Pentru ca le-am primit de El si nu le-am infaptuit noi, deci nu putem fi trasi la raspundere pentru ceea ce nu am facut noi. Este logic ca sa fim pedepsiti sau rasplatiti dupa faptele care le-am facut noi. Cu privire la tema pedeapsa sau rasplata pentru fapte exista mai multe locuri in Biblie, dar acestea de sus ar trebui sa ajunga, pentru ca nu aceasta e tema principala aici.

Faptele nu pot reprezenta uleiul pentru ca acestea nu pot fi facute repede atunci cand vine mirele, pentru ca nu va mai fi timp pentru acest lucru in acel moment.

Deci faptele nu pot reprezenta uleiul.

Atunci sa consideram ca talantii sunt daruri, daruri ale Duhului, pe care le primim de la Dumnezeu. Fara indoaiala ca le primim de la Dumnezeu: 1 Corinteni 7,7:

7. Eu as vrea ca toti oamenii sa fie ca mine; dar fiecare are de la Dumnezeu darul lui: unul intr-un fel, altul intr-altul.

In acest caz, trebuie sa stim ce sunt darurile. Acest lucru il citim in 1 Corinteni 12, 4-30:

4. Sunt felurite daruri, dar este acelasi Duh;
5. sunt felurite slujbe, dar este acelasi Domn;
6. sunt felurite lucrari, dar este acelasi Dumnezeu, care lucreaza totul in toti.
7. Si fiecaruia i se da aratarea Duhului spre folosul altora.
8. De pilda, unuia ii este dat, prin Duhul, sa vorbeasca despre intelepciune; altuia, sa vorbeasca despre cunostinta, datorita aceluiasi Duh;
9. altuia, credinta, prin acelasi Duh; altuia, darul tamaduirilor, prin acelasi Duh;
10. altuia, puterea sa faca minuni; altuia prorocia; altuia, deosebirea duhurilor; altuia, felurite limbi; si altuia, talmacirea limbilor.
11. Dar toate aceste lucruri le face unul si acelasi Duh, care da fiecaruia in parte, cum voieste.
12. Caci, dupa cum trupul este unul si are multe madulare, si dupa cum toate madularele trupului, macar ca sunt mai multe, sunt un singur trup, tot asa este si Hristos.
13. Noi toti, in adevar, am fost botezati de un singur Duh, ca sa alcatuim un singur trup, fie iudei, fie greci, fie robi, fie slobozi; si toti am fost adapati dintr-un singur Duh.
14. Astfel, trupul nu este un singur madular, ci mai multe.
15. Daca piciorul ar zice: "Fiindca nu sunt mana, nu sunt din trup" - nu este pentru aceasta din trup?
16. Si daca urechea ar zice: "Fiindca nu sunt ochi, nu sunt din trup" - nu este pentru aceasta din trup?
17. Daca tot trupul ar fi ochi, unde ar fi auzul? Daca totul ar fi auz, unde ar fi mirosul?
18. Acum, dar, Dumnezeu a pus madularele in trup, pe fiecare asa cum a voit El.
19. Daca toate ar fi un singur madular, unde ar fi trupul?
20. Fapt este ca sunt mai multe madulare, dar un singur trup.
21. Ochiul nu poate zice mainii: "N-am trebuinta de tine"; nici capul nu poate zice picioarelor: "N-am trebuinta de voi."
22. Ba mai mult, madularele trupului care par mai slabe sunt de neaparata trebuinta.
23. Si partile trupului care par vrednice de mai putina cinste, le imbracam cu mai multa podoaba. Asa ca partile mai putin frumoase ale trupului nostru capata mai multa frumusete,
24. pe cand cele frumoase n-au nevoie sa fie impodobite. Dumnezeu a intocmit trupul in asa fel, ca sa dea mai multa cinste madularelor lipsite de cinste,
25. pentru ca sa nu fie nicio dezbinare in trup, ci madularele sa ingrijeasca deopotriva unele de altele.
26. Si daca sufera un madular, toate madularele sufera impreuna cu el; daca este pretuit un madular, toate madularele se bucura impreuna cu el.
27. Voi sunteti trupul lui Hristos, si fiecare, in parte, madularele lui.
28. Si Dumnezeu a randuit in Biserica, intai, apostoli; al doilea, proroci; al treilea, invatatori; apoi, pe cei ce au darul minunilor; apoi, pe cei ce au darul tamaduirilor, ajutorarilor, carmuirilor si vorbirii in felurite limbi.
29. Oare toti sunt apostoli? Toti sunt proroci? Toti sunt invatatori? Toti sunt facatori de minuni?
30. Toti au darul tamaduirilor? Toti vorbesc in alte limbi? Toti talmacesc?

Tema darurilor este foarte complicata, pentru ca are legatura cu alte lucruri din credinta cum ar fi istoria mantuirii. Pentru ca numai asa putem intelege ce daruri in care timp au fost folosite si care mai exista azi. Pentru aceasta am mai scris o tema : " Penticostalii si vorbirea in limbi". In cadrul acestui studiu biblic nu am amintit numai penticostalii care folosec fals aceste darurui ci si carismaticii sau noii apostolici( acestia din urma sunt mai mult prezenti in Germania). Aici vrem sa ne concentram asupra darurilor si sa le punem numai in lumina pildelor.

Normal sunt aceste daruri dauri de la Duhul sfant, dar Pavel aminteste in versetele 4-6 si diferitele lucrari sau mai bine zis servicii si puterile care isi fac lucrarea prin acestea. In versetele 8-10 ne este explicat mai bine acest lucru. Deci in versetele 8 si la inceputul versetului 9 ne spun ca aceste lucrari, functii , intelepciunea si cunostinta sunt, acestea fiind date mai departe adunarii sub forma de predici, mustrari si imbarbatari. Deci, acestia sunt predicatori, prezbiteri, consilieri spirituali, misionari si chiar copii sau adolescenti. In versetele 9 si 10 Pavel spune ca darurile sau aceste puteri ,de exemplu, minunile, profetia, deosebirea duhurilor, vorbirea in limbi si talmacirea lor. Deci putem spune ca tot ce se face in adunare sunt daruri chiar si cand e vorba de curatenie, raparatii, cantari, sau daca se canta la un instrument. Desi din ultimele daruri si un necredincios le poate avea. Dar in versetele unde Pavel spune despre madulare se poate obeserva ca si necredinciosii pot avea astfel de madulare. In general insa, putem spune ca aceste daruri vin de la Dumnezeu, pentru ca Dumnezeu l-a facut pe om si fiecaruia i-a dat, inca din pantecele mamei lui un caracter si abilitati. Deci si necredinciosii au primit daruri de la Dumnezeu dar nu sunt daruri duhovnicesti cum ar fi facerea de minuni sau vindecari, sau cunostinta sau intelepciunea in ceea ce priveste credinta. Daca aceste daruri mai exista azi , nu discut aici . Vreau numai sa arat clar, ca exista daruri pe care credinciosii le-au primit de la Dumnezeu ca sa Il slujeasca in adunare sau zi de zi.

Aceste daruri au insa o caracteristica care nu se poate impaca cu pildele si anume: ori ai aceste daruri, ori nu le ai. Nu se primesc pe bucatele darurile si apoi trebuie sa cresti ci se primesc in intregime. Ori poti vindeca, ori nu. Nu se poate sa poti vindeca anumite boli si altele nu. Pavel care avea acest dar putea sa invie chiar si morti. Ori ai o anumita cunoastere, revelatie sau nu. Nu poti primi numai o parte si restul trebuie sa il inveti. Talantii au trebuit slugile sa le inmulteasca. Normal ca se poate creste intr-un anumit dar, prin faptu ca se exerseaza ca in cazul unui instrument muzical. Dar si aici ori poti invata sa canti la un instrument, ori nu esti facut pentru asta. Ori se poate invata fortat, dar atunci nu este un dar de la Dumnezeu ci invatat singur. De facut curatenie putem invata singuri sau sa reparam lucruri. Dar si aici se poate observa daca suntem talentati in a repara sau daca ne face placere ceea ce facem

In orice caz darurile nu se pot invata si nu se pot imbunatati daca le avem. Chiar daca ne gandim ca lucrarea de predicator se poate invata este gresit. Daca nu avem incredintarea si trimiterea de la Dumnezeu si nici darul acesta, atunci se poate predica numai ce gandeste asa zisul predicator si dupa cum le potriveste acesta. Pentru ca asa nu se predica prin Duhul Sfant ci numai de la sine. Acesti fel de predicatori ii putem observa prin faptul ca se contrazic in ceea ce predica sau contrazic Biblia insasi sau daca in timpul adunarii adorm toti, sau ceilalti se gandesc in alte parti, sau daca in timpul predicii predicatorul incearca sa gesticuleze senzational ca si un actor sau face anumite glume. Caci putem vedea la Domnu Isus ca predica altfel decat carturarii sau fariseii, multimea il urma tot timpul pentru a auzi ce are El de spus, pentru ca El predica cu putere si prin Duhul Sfant. Sigur exista foarte putini predicatori care au acest dar, dar exisa si multe adunari care nu au predicatori cu adevarat, acest lucru depinde de adunare, pentru ca ei opresc, impiedica lucrarea Duhului Sfant si astfel invata cu totul altceva decat ne invata Biblia sau Dumnezeu. Pentru ca daca dintre cei chemati asa putini sunt alesi, acest lucru se reflecteaza si in privinta predicatorilor. De aceea exista azi asa putin predicatori care sunt predicatori cu adevarat. Si astfelsunt tot mai putine predici care se pot numi predici cu adevarat. Ceilati sunt numai oratori, vorbitori care povestesc ceva din Biblie si la care nu e nimeni interesat.

Dar si daca spunem ca darurile sunt reprezentate de ulei si talanti nu se poate potrivi, pentru ca aceste daruri le avem pana la moarte, aceste daruri nu se sting si nu le putem reumple.
Deci nu se potrivesc nici darurile in aceste pilde.

Dar ce pot fi talantii si uleiul? Aceste daruri le primim de la Dumnezeu la inceput intr-o masura si trebuie apoi inmultite si faptul ca fiecare le primeste diferit de la Dumnzeu si ca se inmultesc diferit putem vedea in 1 Corinteni 13,12:

12. Acum, vedem ca intr-o oglinda, in chip intunecos; dar atunci, vom vedea fata in fata. Acum, cunosc in parte; dar atunci, voi cunoaste deplin, asa cum am fost si eu cunoscut pe deplin.

Pavel spune ca si el cunoaste numai in parte. Deci este o crestere cu cat cunoastem mai mult.

Insa acest lucru poate fi luat asa cum citim in Matei 13,12:

12. Caci celui ce are, i se va da, si va avea de prisos; iar de la cel ce n-are, se va lua chiar si ce are.

O crestere, maturizare putem vedea prin mancare tare sau lapte cum spune Pavel in 1 Corinteni 3, 1-3:

1. Cat despre mine, fratilor, nu v-am putut vorbi ca unor oameni duhovnicesti, ci a trebuit sa va vorbesc ca unor oameni lumesti, ca unor prunci in Hristos.
2. V-am hranit cu lapte, nu cu bucate tari, caci nu le puteati suferi; si nici acum chiar nu le puteti suferi,
3. pentru ca tot lumesti sunteti. In adevar, cand intre voi sunt zavistii, certuri si dezbinari, nu sunteti voi lumesti si nu traiti voi in felul celorlalti oameni?

Si in Evrei 5,11-14:

11. Asupra celor de mai sus avem multe de zis si lucruri grele de talcuit, fiindca v-ati facut greoi la pricepere.
12. In adevar, voi, care de mult trebuia sa fiti invatatori, aveti iarasi trebuinta de cineva sa va invete cele dintai adevaruri ale cuvintelor lui Dumnezeu si ati ajuns sa aveti nevoie de lapte, nu de hrana tare.
13. Si oricine nu se hraneste decat cu lapte nu este obisnuit cu cuvantul despre neprihanire, caci este un prunc.
14. Dar hrana tare este pentru oamenii mari, pentru aceia a caror judecata s-a deprins, prin intrebuintare, sa deosebeasca binele si raul.

Si asa ajungem mai aproape de faptul ca uleiul si talantii reprezinta CREDINTA. Intai primim in credinta toti lapte ca si un nou nascut, atunci cand ne pocaim. Dar apoi trebuie sa crestem in credinta ca sa putem manca mancare tare si sa putem deveni adulti. Deci trebuie sa ne intarim credinta. Cand ne intoarcem la Dumnezeu primim mai intai o credinta de inceput ca sa putem crede in Dumnezeu. Fiecare primeste intr-un mod diferit de mult, pentru ca ca fiecare are un interes diferit la Dumnezeu si il slujeste diferit pe El. De aceea fiecare primeste unul la inceput 1 talant,altul 3 si altul 5 talanti. Dumnezeu vede cine se intereseaza cu adevarat pentru El si ii da fiecaruia dupa masura lui cum a meritat si cum poate purta. Pentru ca daca ar primi de la inceput prea multa credinta care nu o poate intelege atunci ar innebuni sau ar cadea din credinta. Dar un talant primeste fiecare care se pocaieste. Acesta e minimul care se primesete la inceput. Acest talant il primesc si cei care sunt crestini de forma sau nu sunt pocaiti cu adevarat, care s-au pocait din alte motive , ca sa arate ceva rudelor sau ca poate profita material de pe urma adunarii sau ca sunt respinsi de ceilalti. Acest lucru nu se intampla numai la noi in adunari ci si la musulmani sau catolici.
Dar la cei care nu sunt pocaiti cu adevarat se poate observa dupa faptele lor ca nu pot creste in credinta, dupa modul in care vorbeste sau ce vorbeste. In primul rand nu este important pentru noi cine este credincios cu adevarat si cine nu, acest lucru e treaba lui Dumnezeu care ii va judeca la tronul sau de judecata. Ceea ce e mai important e ca fiecare sa creasca in credinta. Aici nu sunt numai faptele importante ci si relatia noastra cu Dumnezeu, cum si cat ne incredem in El si cat ii lasam Lui controlul asupra vietii noastre si mai ales cat ne folosim de Cuvantul lui , de Biblie. Mai presus e important sa si respectam poruncile si legile din Biblie si apoi cum ne comportam cu cei din jurul nostru.
De exemplu se asteapta de la cineva care este tare in credinta sa Il laude pe Dumnezeu daca i se intampla ceva rau. De ce? Pentru ca tot ce ni se intampla este ingaduit de Dumnezeu si e numai pentru binele nostru ca sa putem castiga in expereienta cu Dumenezeu si sa putem invata cum sa ne comportam in anumite situatii si astfel, Dumnezeu ne va putea folosi in slujbe mult mai mari. Asa cum Pavel si Sila au cantat in inchisoare atunci cand aveau dureri iar viitorul lor era nesigur si nu stiau daca vor fi lasati liberi sau vor fi condamnati la moarte. Dar ei stiau ca Dumnezeu ii ocroteste si trebuie sa sufere totul ce le ingaduia El, si chiar pana cand la urma s-ar putea sa fie omorati ca si Stefan. Atunci ar fi fost totusi voia Lui Dumnezeu si numai voia Lui conteaza si noi suntem numai instrumentele Sale si trebuie sa ascultam de voia Lui si planul Sau si nu sa ne impotrivim daca nu ne place. Pentru ca acest lucru nu inseamna sa trebuiasca sa stam fara putere in fata oricarei situatii si sa putem face tot posibilul sa ne pastram bunastarea noastra. Daca nu mai vedem in anumite situatii nici o iesire atunci asa e hotarat de Dumnezeu si trebuie sa suportam situatia respectiva. In astfel de situatii trebuie sa ne lasam condusi de Dumnezeu si de Biblie si asa sa hotaram cum procedam mai departe. Asa ne spune de xemplu Domnul Isus, sa plecam de la cei care nu vor sa primeasca Cuvantul Lui si sa il spunem la altii. Unii insa ignora acel loc din Biblie, si incearca totusi sa duca Cuavnatul unor oameni care nu vor nicicum sa creada, si pentru acest lucru acei care totusi vor sa spuna Cuvantul mai departe sunt rasplatiti cu suferinta, batai sau chiar moartea. Atunci ei sunt singuri de vina pentru ca nu au ascultat de Biblie. Asa a plecat si Pavel mai departe cand a fost fugarit de altii.

In ceea ce priveste uleiul este asemanator ca si la talanti. Fecioarele intelepte au luat mai mult ulei in candele, deci asa si-au inmultit uleiul. Fecioarele neintelepte au luat numai ce aveau in candela. Insa orice om ar fi stiut sa isi ia mai mult ulei cu el daca stiau ca nu le ajunge, pentru nu stiau cat o sa arda candelele.

In privinta luminii, Isus ne spune sa fim lumina lumii.

Ioan 8,12:

12. Isus le-a vorbit din nou si a zis: "Eu sunt Lumina lumii; cine Ma urmeaza pe Mine nu va umbla in intuneric, ci va avea lumina vietii."

Aici El ne spune potrivit cu pilda ca El este lumina lumii si noua ne va da lumina. Deci, cine nu are credinta sau uleiul atunci nu nu poate avea lumina si nu poate fi lumina pentru lume si in lume. Daca nou atunci nu ne ajunge credinta pentru ca nu am facut sa fie mai multa atunci ni se va stinge si lumina. In acest caz este lumina noastra, mantuirea si intrarea noastra in ceruri.

Pot fi foarte multi crestini impotriva acestei interpretari, pentru ca ei stiu ca ori sunt crestini de forma sau pentru ca nu si-au inmultit credinta, totusi vor sa mearga in cer sau sa para numai crestini. Aceasta insa este problema lor si ei hotarasc singuri daca se pocaiesc cu adevarat si vor sa isi inmulteasca credinta cu adevarat.
Clar este ca aceste pilde se potrivesc numai cu credinta chiar daca unora nu le-ar convine. Dar atat timp cat traim ne putam hotari unde sa apartinem. Depinde numai de noi si nimeni nu poate da vina pe celalalt sau pe Dumnezeu. Cine nu poate suporta acest adevar va fi judecat de Dumnezeu.

Reply

« Back to forum